10 Jul 2014

Buah Hati Baru Zumal

Assalamualaikum dan Salam Ramadhan buat semua... Zumal menaip entri sementara menanti waktu berbuka. Zumal baru je sampai rumah. Zumal tengok si comel dalam sangkar asyik nangis jer. Puas pujuk baru mereka diam.

Susah juga pujuk buah hati pengarang jantung zumal ni. Asyik nak keluar je. Bukannya tak kesian, tapi takut terpijak sebab terlalu kecil. Mereka dah diam rasa lega sikit. Mereka dah berumur sebulan lebih rasanya. Maklum la mereka takde my kid sebagai rekod. Zumal ni faham2 je la pelupa.

Jom kenali buah hati zumal. Sekor Net dan sekor lagi Mok. Nama secara tak rasmi aje tu... Nama tu zumal beri berdasarkan saiz mereka. Sekor kenit jadi namanya Net dan sekor agak chubby sikit dan dapat nama Mok. Hehe...

Mok

Net 

Pandai ambil perhatian 

Mok dengan wajah sedih 
Sampai sekarang Pok belum pulang2. Hanya 4 ekor je kucing zumal yang tinggal. Sedih bila teringat kat yang dah tak ada tu. Itu aje la nak merepek masa nie. Selamat berbuka puasa semua. Tata titi tutu

Klik tabung Mok dan Net 


20 comments:

  1. Comelnya buah hati zumal. :D

    ReplyDelete
  2. macam nama cat kita yg da mati..Mok,
    hi mok...

    ReplyDelete
  3. Wow, comelnya bela kucing. Cute cute. ^_^

    ReplyDelete
  4. Comelnyerrr ..Geram tgk hehehe

    ReplyDelete
  5. dah lama juga tak merasa pegang anak kucing ni...

    Entri terkini MINDAKABUR : Mindakabur Official Blog Facebook Page

    ReplyDelete
  6. A'ah umur baru hampir 2 bulan rasanya ;)

    ReplyDelete
  7. kiut anak2 kucing tu...minat kucing sgt zumal ni yek. akak kurang sikit bab kucing.

    ReplyDelete
  8. alololo comel. kite xdpt bela kucing. rumah nih ade org asthma.. soo tahan jela :)

    ReplyDelete
  9. nama mmg sempoi giler.. hehe.. comel..

    ReplyDelete
  10. comel.btul buah ati bru zumal nih

    ReplyDelete
  11. Comel laa :3 Sekarang kat rumah tu ade berape ekor? :0

    ReplyDelete
  12. hahaha comel je nama..
    simpati terhadap pok..kemana lah dya menghilang ye..

    klik tabung mok dan net..:)

    ReplyDelete
  13. semuanya comel2.. macam garfield pun ada

    ReplyDelete