Booking.com

12 Jun 2014

Kini Hanya Tinggal Dua

Assalamualaikum dan Salam 1 Dunia buat semua. Tetiba telefon zumal berdering. Tertera nama tok pada skrin lenovo A850 zumal. Memang betul tok telefon. Tok call dalam keadaan sebak. Bila tanya kenapa, tok cakap Kajol dan Kabu dah tak ada. Bagai nak gugur jantung ini. Kini kucing zumal dah tinggal dua sahaja. Pok dan ibunya Teh yang masih sihat. Ubat pun tak dapat menyembuh mereka semua. Mungkin ada satu wabak yang menular sejak kematian Beah pada hari Ahad lalu. Baru semalam zumal mengebumikan Cheeto tak sangka Kabu dan Kajol pun akan pergi meninggalkan kami. Tak sempat kami bermanja bersama kucing kesayangan kami tu. Ya Allah selamatkan la kucing-kucingku yang masih hidup ini. Amin.
Kajol dan Cheeto seronok bermain bersama 2 hari lalu

Kajol suka selfie, paling rapat dengan tok 

Kabu, sangat lembut 

Cheeto dan Kabu berehat di depan pintu rumah 

Kabu sangat manja dengan zumal

17 comments:

  1. suka kucing ea zumal,comel2 kucing tu

    ReplyDelete
  2. Blogwalking, comelnyerr.. Geram sangat2 dgn kecomelan kucing nii..hehe
    Jemput ke blog sya :)
    http://mycutestrawberry.blogspot.com/2014/06/giveaway-seronoknya-raya-bersama-sotong.html

    ReplyDelete
  3. Memang zumal suka sangat kucing tapi yang kat gambar tu semua dah pergi...

    ReplyDelete
  4. Nanti cari kucing lain la Zumal buat gantikan yang dah pergi ..Sedihnyerr baru dua ekor mati ..tetiba mati lagi dua ekor ..Mesti tok sedih kan ..Sabar ya Zumal ..

    ReplyDelete
  5. Nanti cari kucing lain la Zumal buat gantikan yang dah pergi ..Sedihnyerr baru dua ekor mati ..tetiba mati lagi dua ekor ..Mesti tok sedih kan ..Sabar ya Zumal ..

    ReplyDelete
  6. zumal minat kucing ek? nama pon klasik2 gitew...

    ReplyDelete
  7. Sedihnya dengar kucing mati...sabar yer zumal... T T

    ReplyDelete
  8. Zumal harapkan masih ada penganti mereka...

    ReplyDelete
  9. Kabu masih ada... Tok tersilap tadi. Alhamdulillah la...

    ReplyDelete
  10. sedihnyee haiwan kesayangan mati kan.. lagi sedih tok zumal kan..

    ReplyDelete
  11. comelnye kucing zumal bela.. kiut2 semua.. memang sedih kalau kucing dah takde.. sabarlah zumal..

    ReplyDelete
  12. Seronoknya tengok kucing2... hati pun ceria. Sabarlah Zumal, in shaa Allah adalah bertambah yg lain nnti.. :)

    ReplyDelete
  13. Tok la yang paling susah terima kenyataan nie... Tok sedih sangat.

    ReplyDelete
  14. Sabar ye zumal...mmg sedih kalu kehilangan kucing kesayangan ni.

    ReplyDelete
  15. Comel aje...xpe jgn sedih2..lpas nih bertambah la kucing lain

    ReplyDelete