15 Jun 2014

Bukan Seperti Biasa

Assalamualaikum dan Salam 1 Dunia buat semua... Pagi ni zumal masih bercerita tentang Kabu. Kabu tak sihat seperti biasa. Kabu juga tak dapat mengunyah makanannya. Sayu je zumal rasa bila Kabu tengok Teh dan Pok yang berselera makan. Setiap kali Kabu lapar dia akan pergi di tepi bekas makanannya dan duduk di situ.

Bila tengok kelakuannya sedemikian, tahulah zumal bahawa Kabu meminta makanan. Sebagai inisiatif, zumal hancurkan makanannya dan zumal campurkan sedikit air dan zumal sedutkan dalam picagari. Zumal buka mulutnya dan pamkan makanan tu ke dalam mulut Kabu. Kabu setia menunggu tanda dia betul-betul lapar. Suasana amat sayu. Zumal rasa sangat sedih bila kucing kesayangan zumal berkeadaan demikian. Semoga Kabu cepat sembuh. Amin...

Makanan Untuk Kabu 

Semasa beri makanan untuk Kabu 

Gambar semasa Kabu masih sihat 
Menarik hari ini :

9 comments:

  1. comelnyee kucing zumal.. kan best kalau anis xde fobia kucing.. boleh manje2 dengan kucing..huhuhu...

    ReplyDelete
  2. semoga Kabu cept sembuh taw! huhu..

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. Alhamdulillah sekarang Kabu dah boleh minum sendiri...

    ReplyDelete
  5. Huhuhu semoga Kabu cepat sembuh :)

    ReplyDelete
  6. Moga2 Kabu cepat sembuh la ya ..Zumal ..

    ReplyDelete
  7. Kesiannya.. semoga cepat sembuhlah ye..

    ReplyDelete