Booking.com
Booking.com

24 May 2014

Skim Bazaar Ramadhan 2014

Assalamualaikum dan Salam 1 Dunia buat semua. Bermula jam 3.30 petang tadi bertempat di Dewan Kemas Alor Tampang, Beseri Perlis zumal hadir ke Majlis Penerangan Sempena Kempen Penambahan Ahli anjuran Persatuan Penjaja, Perniaga Dan Pengusaha Kecil Melayu Negeri Perlis.

Dalam majlis tadi telah diterangkan tentang kepentingan para peniaga menyertai persatuaan yang antaranya memudahkan penganjuran majlis berkaitan perniagaan serta memudahkan penyaluran bantuan kepada peniaga yang menjadi ahli. Selain itu ia melayakkan peniaga mendapat perlindungan insuran kepada ahli.

Di samping itu pada majlis ini diterangkan mengenai Pinjaman Skim Bazaar Ramadhan sempena kedatangan bulan Ramadhan pada akhir bulan hadapan. Skim Bazaar Ramadhan ini menawarkan pinjaman antara RM1000 sehingga RM3000 bagi mereka yang ingin berniaga di bulan puasa nanti. Skim ini diutamakan kepada perniagaan makanan dan minuman di bazaar2 Ramadhan di seluruh negara dengan kerjasama Bank Rakyat dan persatuan penjaja di seluruh Malaysia.

Bagi yang berminat boleh la terus ke persatuan di negeri masing2 selewat-lewatnya 31 Mei 2014 ini. Bayarannya pula perlu dibuat setelah Ramadhan berakhir dalam tempoh dua bulan. Bagi yang berminat tu mulakan langkah anda segera. Selamat berniaga :)

Penerangan oleh pengerusi persatuan 

Semasa pendaftaran 
P/s Bagi anda yang memerlukan pinjaman perniagaan selain skim ini anda boleh sertai Skim PPUK untuk maklumat boleh hubungi atau whatsapp zumal di 0125747869. Hanya yang serius jer.

15 comments:

  1. Wah bagus juga ni ...
    Cepat2 ramai2 WhatsappZumal hehehe..
    Done Menabung Lactacyd kat atas nun ..

    ReplyDelete
  2. Yer cepat2 nanti melepas zumal tak jamin la :))

    ReplyDelete
  3. bagusnya skim nih..
    membantu mereka yg ingin berniaga tp tiada modal..

    klik nuffy whisper..

    ReplyDelete
  4. baguslah .. tak semua peniaga ada modal, macam cha ya nun alif tu .. kita bermula pun modal pun ciput kan..

    ReplyDelete
  5. bak kata orang, bulat air kerana pembentung, bulat manusia kerana maufakat.. eloklah kalau ada persatuan macam ni.. banyak manfaat.. :)

    ReplyDelete
  6. Zumal pun tak sabar nak tunggu bulan puasa nie :)

    ReplyDelete
  7. peluang yang bagus ni zumal..pada yang berminat jangan lepaskan peluang ni..

    ReplyDelete
  8. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  9. wah.. bagusnya... zumal berniaga x ramadhan ni? hehehehe.

    ReplyDelete
  10. Insha Allah zumal berniaga kurma bulan Ramadhan nanti :))

    ReplyDelete
  11. Bagus gak ada skim macam ni. Berminat juga, tp tula belum serius nak berniaga ni..hehe..

    Uish rindu pula nak pergi bazaar ramadhan kat stadium kat kangar tu. Macam2 ada...

    ReplyDelete
  12. Jia: Mungkin tahun nie bazaar Ramadhan dah tak ada kat stadium tu sebab dorang dah ada tapak baru tepi Kompleks DUN

    ReplyDelete
  13. Wahh bagus ni.. awal dah persediaannya.. :)

    ReplyDelete
  14. Cepatnya masa berlalu.. Pejam celik dah hampir dengan bulan puasa :)

    ReplyDelete