Booking.com

8 May 2014

SENYUM


Assalamualaikum dan Salam 1 Dunia buat semua... Siapa suka senyum kat sini? Kena suka yer, sebab senyum itu satu sedekah. Tapi anda juga kena hati-hati dengan semua senyuman tu. Nak tahun kenapa? Sebabnya bukan semua senyuman tu ikhlas tau. Kadang-kadang kita suka bila orang tu senyum bila jumpa kita. Tapi adakah kita dapat rasakan apakah maksud senyumanya itu. Pastinya tidak kan... Zumal sendiri pun sentiasa senyum bila jumpa orang tapi hati kita hanya Allah yang tahu. Itu tiada masalah tapi bila jumpa orang tu senyum macam baik je dengan kita tapi bila belakang kita macam-macam dia kata. Orang macam tu kita kena hati-hati la. Anda pernah tak jumpa orang macam tu? 



13 comments:

  1. Senyum kena la ikhlas jgn senyum sebab ader makna jer hehhee .

    ReplyDelete
  2. Zumal senyum ikhlas tapi kalau masa sedih atau tak seronok pun tetap senyum. Kadang2 ada orang tu la kan senyum ada makna, senyuman sinis :))

    ReplyDelete
  3. mcm2 ragam org. biarlah mereka memberi senyuman sini. tp kita bg senyuman ikhlas.

    ReplyDelete
  4. senyum kat org dah tentu dpt pahala wpun dlm hati sdg gundah gulana ...

    ReplyDelete
  5. senyum tak perlu kata apa².....hehehe

    ReplyDelete
  6. Senyumlah senyumlah wahai anda semua :D

    ReplyDelete
  7. Mmg ada org yg mcm tu... ada yg panggil talam 2 muka klu mcm tu.. senyum tp hati busuk kan...
    Salam ceria senyum2 selali Zumal.. :)

    ReplyDelete
  8. salam pagi with sweet smile...

    ReplyDelete
  9. senyum tu sedekah... senyum je.. awet muda...

    ReplyDelete