Booking.com

5 Apr 2014

Sekali Air Bah Sekali Pantai Berubah


Assalamualaikum dan Salam 1 Dunia buat anda semua. Selamat berhujung minggu buat para pembaca duniazumal (perasan la ada yang nak baca kan) Zumal bukan berniat nak bermadah pujangga pada petang Sabtu ini. Apa yang nak cerita berkaitan rapat maksud sekali air bah, sekali pantai berubah. Selalu kita tengok pasiran pantai akan berubah setiap kali air pasang menenggelamkan pasiran itu. Kadang2 pantainya landai, ada kala rata mendatar. Heh apa kes merepek ke rupa bentuk pantai pulak. Sebenarnya ianya berkaitan sikap zumal ini. Nak tahu? Zumal ni malas tahap gaban. Bila ada jer sesuatu yang memerlukan zumal rajin barulah zumal akan terhegeh-hegeh buat itu ini. Dari semalam zumal siap kan rumah yang bersepah nie kerana ada tetamu yang nak datang rumah. Dan dengan sebab tu juga la apa yang ada dalam rumah ni berubah kedudukan. Konon elok la sangat. Macam pantai la, bila air pasang pantai tu berubah. Zumal umpama pantai juga bila air datang baru berubah. Tetiba rajin. Dan rumah pun berubah lebih bersih. Thanks kepada tetamu yang nak datang tu kerana dia la zumal rajin. Kalau tak. Tunggu raya la. Nanti zumal kongsikan siapa yang datang tu. Hehe.

#Sebelum gi memane klik la rate anda untuk entri ini 1 2 3 4 5

11 comments:

  1. wah, pandainya berkata-kata :)

    ReplyDelete
  2. Amboi dik bermadah pujangga lak kan hihi

    ReplyDelete
  3. perumpamaan yg bagus. hehe samalah, saya ni pun kengkadang pemalas jugak .bila tetamu nak dtg rumah baru tehegeh-hegeh nak kemas rumah. mana2 barang yg tak sempat kemas tu sumbat je kat mana2 :p

    ReplyDelete
  4. tetibang zumal pandai berfalsafah..hihi

    lama x mandi kat pantai. suke tgk ombak naik ke darat. kena kejar ombak. beznye klo kpg halaman tepi pantai kan zumal.

    ReplyDelete
  5. tetibang zumal pandai berfalsafah..hihi

    lama x mandi kat pantai. suke tgk ombak naik ke darat. kena kejar ombak. beznye klo kpg halaman tepi pantai kan zumal.

    ReplyDelete
  6. eh,eh,kita bace la...mana ada perasan

    ReplyDelete
  7. Hehe terima kasih kepada semua yang sudi support blog zumal ;)

    ReplyDelete
  8. Wahh.. berfalsafah ye Zumal... semoga dipermudahkan semuanya.. :) :)

    ReplyDelete