21 Apr 2014

My Monday

Assalamualaikum dan Salam Isnin buat kalian semua. Isnin, hari pertama dalam jadual bekerja zumal. Orang lain pun sama jer kan. Hari ni zumal agak sihat juga pada awalnya. Memang semangat la nak bekerja. Tapi, selepas beli sarapan tadi tayar motor zumal pancit. Jadi terpaksa menuntun motor ke kedai motor. Masa tu baru pukul 8.30 jadi belum ada kedai yang buka. Terpaksa la zumal tunggu kat depan kedai motor tu. Bab tunggu kedai buka tu tak pe la juga. Tapi kekejangan kaki zumal tu datang balik la. Itu pun nasib kedai motor dekat jer, kalau jauh maybe zumal MC jadinya. Nanti rakan2 kat ofis cakap zumal ni macam misteri kehilangan MH370 pula. Lagi pun hari Khamis dan Jumaat lepas pun dah la zumal amik EL kerana masalah kaki nie. Zumal pun tak nak cuti lama2 nie, maklum la kerja sambilan nie gaji kira hari tau, sehari RM54 selalu dapat pun tak penuh sebab cuti kerap sangat. Ada bulan bila entah zumal kerja hanya 11 hari tau, gaji tak sampai 500 sebab tolak kwsp. Azab la bulan tu. Bulan depan target tak nak cuti (kalau sihat) sebab puasa dah dekat. Apa pun Alhamdulillah la ada 8share untuk tampung keperluan zumal selain beberapa biz lain. Harap2 nanti dapat income dari nuffnang pula. Insha Allah.






7 comments:

  1. memang azab kalau tayar motor pancit ni, tambah kena tolak motor sampai ke kedai.

    Haihhh ... kenit pun ada pengalaman macam tu dulu huhu.

    ReplyDelete
  2. nie semua dugaan.. sabar jer.. mungkin ada hikmahnya..

    ReplyDelete
  3. ini semua adalah dugaan, moga2 kita semua dimurahkan rezeki oleh Allah SWT...

    ReplyDelete
  4. insyaAllah.. smoga cepat boleh dapat income dari nuffnang..
    singgah menabung 8share sini..:)

    ReplyDelete
  5. Percaya dan yakin, setiap ujian itu ada hikmahnya.

    ReplyDelete
  6. Semoga dipermudahkan segala urusan & beroleh kejayaan Zumal... aamiin.. :)

    ReplyDelete