Booking.com

11 Apr 2014

Bananana : Ryujin Juwara Diancam Musuh Baru

Assalamualaikum dan Salam 1 Dunia buat semua. Adik-adik dan tengok episod Ryujin Juwara tadi. Kini penduduk Kampung Batik dah ada musuh baru iaitu Habu iaitu ketua kumpulan Majimun yang sentiasa melakukan huru-hara di Kampung Batik. Selain tu penduduk telah dikhianati oleh Johan yang turut membantu kumpulan Majimun untuk mendapatkan batu Mabui yang mempunyai kuasa luar biasa. Bagi yang belum ikuti kisah ini jom baca sinopsis di sini. Zumal masih nantikan kemunculan Ryujin Gelora yang bakal membantu Ryujin Juwara dalam mempertahankan keamanan Kampung Batik. Hehe macam budak2 jer.
Pelakon Utama 

Habu : Ketua Kumpulan Majimun 

23 comments:

  1. hahaha.. ada tertengok iklan cerita ni kat tv.. macam lawak pun ada.. hehehe

    ReplyDelete
  2. Memang lawak terutama gelagat orang jahatnya...

    ReplyDelete
  3. tak tau lak ada citer ni ...

    ReplyDelete
  4. Saya blum tengok lagi ni Zumal.. :)

    ReplyDelete
  5. Citer budak2 jer. Zumal ni upin ipin pun tengok. Haha :)

    ReplyDelete
  6. Hehe, lebih kurang makhluk dalam power ranger, shinkanger, masked rider juga... Semua pelik2 belaka. Sebabnya zumal pun x tahu :)

    ReplyDelete
  7. Salam bro... aduhai masih berminat dengan cerita-cerita kanak-kanak, dalam keadaan santai bersama anak-anak... bolehlah join sama-sama sekadar mengikuti kehendak dan minat si anak kesayangan... kadang2 kita perlu juga memenuhi kehendak mereka agar mereka tidak memberontak.

    ReplyDelete
  8. Zumal ni memang suka apa2 yg tergolong dalam skop animasi,imiginasi,aksi dan futuristik :)

    ReplyDelete
  9. Kalau suka lawak memang seronok tengok gelagat mereka :)

    ReplyDelete
  10. lar.. haha.. Fiza tak ngk cite nie.. kalu spongebob fiza layan.. hihi..

    ReplyDelete
  11. tv berapa ni zumal? x perasan lak
    sinopsis mcm menarik je

    ReplyDelete
  12. Tengok jugak sbb anak2 tgk ...
    Tapi takder la suka sgt ...
    Kelakar pon ader tgk kostum si penjahat ...Huhuhuhu

    ReplyDelete
  13. Masa siaran setiap Jumaat jam 7.30 malam di TV3...

    ReplyDelete
  14. bila tengok iklan, ingatkan cerita jepun

    ReplyDelete
  15. hahaha...bukan drama melayu ke dik

    ReplyDelete
  16. Tak pernah tau pulak cerita ni. Kalau zaman dulu2 ada mesti suka tengok nih..

    ReplyDelete
  17. Apa pun cerita ni adalah hasil usahasama syarikat Jepun dan Malaysia...

    ReplyDelete