Booking.com
Booking.com

2 Mar 2014

Kerana Belacan



Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia, pagi tadi tok zumal minta tolong belikan belacan tumbuk. Zumal tak tahu lak kewujudan belacan tumbuk tu. Zumal pun beli la dua ketul. Satu ketul rm7.00 terkedu gak masa nak beli tadi. Ingatkan paling mahal pun rm5.00 je untuk harga belacan. Apa yang zumal nak citer nie pasal kucing zumal si Teh tu nak curi belacan yang zumal beli tu. Minat betul dia dengan belacan tu. Sedap sangat kot sampai tergugat iman dia. Hehe. Bila dah sorok tu Teh pun buat merajuk. Mulanya dia mengiau kat tepi zumal minta belas kesian. Bila tak dapat juga dia merajuk tidur depan pintu rumah. Zumal teringat masa kecil dulu masa tok panaskan belacan kat dapur ada sorang sepupu zumal nie duk cubit makan belacan tu. Minat sungguh dia dengan belacan. Zumal tak selera belacan yang belum jadi sebarang masakan. Hehe.
Belacan Tumbuk


Teh merajuk 

8 comments:

  1. tasha mmg suka dgn blncan.. tmbah2 klu buat smbal blacan.. mmg sdap..

    ReplyDelete
  2. Hehe kalau jd sambal zumal pun suka juga :)

    ReplyDelete
  3. zizie ingat lagi, masa kecik2, zizie cubit belacan pastu makan ngn daun salad.. kehkehkeh.. sedap woo..

    ReplyDelete
  4. Sepupu zumal makan belacan saje je tau

    ReplyDelete
  5. kalu buat sambal belacan adalah jugak rasa sedapnya..

    ReplyDelete
  6. Nanti nak berniaga belacan la, banyak peminat belacan ni ;)

    ReplyDelete