Booking.com
Booking.com

15 Mar 2014

Hebatlah tu

Assalamualaikum dan Salam 1 Dunia... Siang tadi Raja Bomoh dah mengamuk nak menampar YB Khairy macam buaya. Tersangat hebat raja bomoh nie sampai menteri pun dia nak tampar. Ini semua disebabkan upacara yang dijalankan bomoh itu untuk mengesan pesawat MH370 yang hilang itu dikomen oleh YB KJ di dalam twitternya. Raja bomoh terbabit berkata demikian dalam video yang diupload ke YouTube. Raja bomoh itu berpendapat YB KJ perlu hormati beliau yang lebih tua. Bukan sahaja YB KJ yang mempersoalkan upacara yang dijalankan oleh raja bomoh itu tapi Tun Dr. Mahathir juga turut memberikan komen terhadap upacara itu. Pada zumal, kita tak seharusnya menghalalkan cara. Khurafat tetap khurafat ok. Pendapat anda pula bagaimana? Hehe...

p/s: zumal takut bomoh2 nie :)

Upacara yang dijalankan oleh raja bomoh

10 comments:

  1. uishh macam ni pon ada ka..betol2 kurafat tetap kurafat..syirik jadinya klau percayakan bomoh2 ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ramai yang meniru upacara raja bomoh tu dan dimuat naik ke YouTube

      Delete
  2. Mmg kurafat.. YBKJ sebagai menteri mmg sepatutnya beliau tegur.. Menteri klu tegur yg baik, semua kenalah hormat tak kiralah tua atau muda sbb dia tegur atas jawatannya sbg menteri.. itu tanggungjawab dia kan... Apa pun.. mmg kurafatlah cara2 mcm tu...

    ReplyDelete
  3. tengok memang lucu, kelakar pun ada, tapi macam ntah apa-apa ntah kan.. mengarut je lebih

    ReplyDelete
  4. tengok memang lucu, kelakar pun ada, tapi macam ntah apa-apa ntah kan.. mengarut je lebih

    ReplyDelete
  5. sepatutnya, kita yang saman bomoh ni dengan orang yang suruh dia datang dan benarkan dia buat benda2 mengarut di KLIA. itu baru kena sebab dia dah memalukan negara dan agama kita. kawan zizie yang belajar kat jordan kata, malaysia kalah dgn jordan pun dah kena gelak, dia boleh buat bodoh lagi sebab pasal bola je pun.. tapi, kalau pasal ni, dia malu sangat2 sebab berkaitan dengan agama Islam kita.

    ReplyDelete
  6. saya setuju.. orang tua ka, muda ka, khurafat tetap khurafat.. saya sokong dengan reply KJ. bomoh nk tampar KJ, tapi 1 malaysia nk tampar bomoh tu sbb memalukan negara..

    ReplyDelete