Booking.com

12 Oct 2013

Manfaat Syiling

tabung zumal


Selamat Hujung Minggu
Kekadang kita nie ada juga masa sesak. Sesak ape? Bukan sesak nafas tapi kekeringan poket. Pernah rasa camtu? Zumal ni susah sangat menyimpan tau. Sememangnya tiada simpanan. Biasalah cukup time dapat la gaji. Tapi, kita sebenarnya perlu menyimpan sebab kekadang ada masanya kita akan hadapi masalah apabila sesuatu yang tak dijangka berlaku. Misalnya kereta rosak, kad atm hilang, berlaku bencana boleh menyebabkan kita memerlukan peruntukan kewangan lebih dari kebiasaan. Lagi pun harga barang semakin meningkat. Tips zumal, simpan segala duit syiling yang berbaki dalam setiap kali kita membeli-belah tu, simpan dalam banyak tempat di rumah kita (banyakkan tabung kita), simpan duit dalam unit amanah sebab cara ni susah kita withdraw daripada kita simpan dalam akaun bank biasa, simpan kat individu yang kita percaya, dan beli sesuatu yang nilainya meningkat dari semasa ke semasa macam emas dan rumah. Selamat menabung.

3 comments:

  1. hana pernah menabung. tp time kecik2 dlu la kan. dah besar memang malas gila dan tak suka menabung. padahal sangat penting bila kita memerlukan. alahai.

    ReplyDelete
  2. Nur gilewkan duit syiling...serius...
    Dgn cara itu la nur menabung...hihihih

    ReplyDelete
  3. kepada hana, kne mula kembali menabung
    kepada nur, teruskan minat tu yer

    ReplyDelete